Στο τέλος της ιστορίας προτείνω κάποιες δραστηριότητες:
1) κάθε παιδί λέει τι άλλο θα μπορούσε να γίνει το μικρό χαρτάκι
2) παίζουμε μουσικούς διαλόγους με χαρτί: συζητούν μεταξύ τους δύο διαφορετικά χαρτιά για 1' (30'' το καθένα)
3) παίζουμε ένα απόσπασμα από το μουσικό έργο "With Paper" του συνθέτη James Saunders. Έχω επιλέξει κάποιες σελίδες από το έργο οι οποίες είναι εύκολες για παιδιά Α΄ και Β΄ Δημοτικού.
Ασφαλέστερη (ως προς covid) εναλλακτική : Αν δεν θέλουμε να μοιράσουμε τις σελίδες στα παιδιά, μπορούμε να δείξουμε στον πίνακα τις κινήσεις που θα επιλέξουμε (σημειώνουμε τελείες, τραβάμε γραμμές, σκιάζουμε ένα σχήμα κλπ). Ζητάμε από τα παιδιά να τις κάνουν στα τετράδιά τους.
👉 Μπορούμε να ζητήσουμε να κάνουν όλοι τις ίδιες κινήσεις (κι έτσι ν' ακούσουμε τον ήχο της κάθε κίνησης)
👉μετά μπορεί να κάνει το κάθε παιδί τις κινήσεις με όποια σειρά θέλει (εδώ συνήθως χάνονται οι κινήσεις που παράγουν πιο απαλό ήχο και ακούγονται όσες παράγουν πιο δυνατό ήχο, αλλά είναι κάτι που δεν το απαγορεύει ο συνθέτης).
Το έργο "With Paper" είναι ιδανικό να παιχτεί από μεγαλύτερα παιδιά και ενήλικες. Σε μεγαλύτερες ηλικίες μπορούμε να ζητήσουμε να διαβάσουν την παρτιτούρα στο σπίτι τους και να εκτυπώσουν όσες σελίδες θέλουν να παίξουν στη συνάντηση της ομάδας.
Συνθέσεις, όπως το "With Paper" έχουν το πλεονέκτημα ότι δίνουν ένα πλαίσιο και αφήνουν (περισσότερη ή λιγότερη) ελευθερία στον εκτελεστή να διαμορφώσει το έργο. Έτσι ενισχύουν τη δημιουργικότητα και την αυτενέργειά του. Ενισχύουν επίσης τους δεσμούς της ομάδας, όταν τα μέλη της πρέπει να αποφασίσουν από κοινού για τον τρόπο εκτέλεσης του έργου. Στο συγκεκριμένο έργο ο συνθέτης δεν δείχνει να ζητά οι εκτελεστές να επηρεάζονται ο ένας από τον άλλον την ώρα που παίζουν.
http://www.james-saunders.com/category/news/
Εδώ θα βρείτε την παρτιτούρα του έργου. Δίπλα στις αγγλικές οδηγίες, πρόσθεσα μια μετάφρασή τους στα ελληνικά. για να καταλαβαίνουν οι μαθητές τις οδηγίες ευκολότερα.
Μπορείτε ν' ακούσετε μερικές εκτελέσεις του έργου για να πάρετε ιδέες:
http://www.james-saunders.com/2013/05/30/with-paper/
https://www.youtube.com/watch?v=zrP_tFDFkgE
https://archive.org/details/SaundersWithPaper
No comments:
Post a Comment